7.8.08

Det sa bara "plopp"...


Jag har en jätte skön cykel med stor generös cykel korg. En "gammal" cykel i nytillverkad stil kan man säga. Har bara behövt lämna in den 1 gång för reparation på 5 år. Inte dåligt.

När jag idag hade hämtat sonen på dagis och var på väg hem så körde jag förbi en tappad sminkväska från Face som låg utmed vägen. "Åh, en sån har jag också.."tänkte jag- tills jag insåg att det var MIN sminkväska! Lite längre fram låg en Karin Mannerståhl napp, som jag också hade haft i min väska. Det var då avgrunden uppenbara sig- i min cykel korg. Stort som en tennisboll- ett hål! Varje gång jag hade åkt över brunnslock eller dyl så hoppade sakerna i min väska ur -plopp! Jag är glad att det inte var nycklarna eller plånboken. Men nu får jag köpa en ny och jag har redan min favorit =)

Inga kommentarer: