3.5.11



Hej!



Vilket märkligt väder vi har idag- sol, hagel, snö, iskallt(!) 

Idag har jag varit en nervös mamma. Lill tjejens första riktiga dag på dagis. Jag lämnade båda barnen efter åtta imorse och Ellen skulle båda äta och sova själv idag. 

Efter ett åkte jag och hämtade dom båda. Hon hade både skrattat när hon gungade så det kluckade om henne, lek i sandlådan, ätit en stor portion lunch, somnat på sin madras på golvet och sovit middag i nästan en timme. Hon hade hittat My Little Pony's och satt och lekte med dom när jag kom och hämtade henne.

Varför oroade jag mig? Tokiga mamma! 


Dagen tema hos Fabriken var: favorit blomman. Min absoluta favorit är ranunkler. En blomma jag handlar hem alldeles för sällan. Det måste det bli ändring på. 

Nu ska det bli mat i stugan. Älsklingen sitter på ett tåg hem  ifrån huvudstaden och jag ska laga fläskfilé och rotfruktsgratäng till middag. Sen ska vi bara njuta av lite ledighet mitt i veckan. Lill killen kommer vi att få släppa in i kväll. En ny scooter(kickbike) inhandlades igår och idag ska den provåkas=)

kram kram


2 kommentarer:

Maria sa...

Hittade din blogg här så jag måste ju bara skriva ett par ord till dig.
Mysig blogg du har :) Må så gott från Maria

IngerJohanna sa...

Förstår dina känslor! Vi är alla "tokiga mammor"...:) Det är så underbart att smyga in och titta på dem när man hämtar på dagis. Helt uppe i sin lek tills de får syn på en och ansiktet spricker upp i ett stort leende. Bästa stunden på dagen!

/ IngerJohanna