23.10.11

Frågor & Svar

Harper´s Bazaar 1965 omslag



Hejsan!

Hoppas helgen har varit till belåtenhet? 

Trots att jag har varit gräsänkling hela helgen så har den varit fullt upp. Lekdejt, fika med syster och hennes familj, städning, tvätt och alla obligatoriska förberedelser inför veckan mm 

Här kommer som utlovat svaren på alla fina frågor jag har fått. En del har varit lite personliga och dom har jag avböjt att svara på. Bla om mannen i mitt liv, R. Som sagt han figurerar inte på denna blogg och så kommer det att förbli =)


Från Louise H: 
Hej Jenny! Måste få säga vilken fin blogg du har! Min fråga: Är du utbildad sömmerska? Har tittat igenom dina d.i.y pyssel och du är jätte duktig. Ha en trevlig start på veckan. Kram Louise H


Svar:
Tack! Nej, jag är inte utbildad sömmerska. Är kock i grund och botten. Men när Neo var nyfödd så upptäckte jag hur lite roliga kläder eller babyleksaker det fanns till pojkar. Så jag började sy och det var i den vevan som mitt förtag såg ljuset- Singerat Sonja. Vad jag gör där?- det är inte helt klart för att visas upp än ;)


Från Susanne:
Hej hej! Såg att dina barn har blivit fotade av Anna Kvarnström. Kan du maila mig ris el ros om hennes jobb. Är lite sugen att testa. mvh Susanne



Svar:
Ja, Anna har fotat Ellen & Neo inför Ellens dop. Hon fotade även vid dopet och mottagningen. Jag rekommenderar henne varmt! Hon är jätte proffsig och vi fick underbara bilder.


Från Linda:
Jättefin blogg! Vilka klädmärken köper du till dina barn? Ellen har alltid så fina kläder. Kram Linda



Svar:
Tack! Sedan Ellen föddes så måste jag nog erkänna att jag blivit lite klädtokig. Det är inte så att hon lider klädbrist direkt =)
Mest köper jag nog Polarn o Pyret. Speciellt deras ytter plagg. Men Name it har mycket snygg, Mini Rodini har börjat smyga sig in i Neo´s garderob. H&M funkar också bra =)


Från Polly:
Hejsan! Vilken fin blogg du har. Jag tycker verkligen att du fotar så fint. Vilket redigerings program använder du? /Polly


Svar: 
Hej och tack! Jag har test många men det enklaste om jag ska "bättra" på bilderna lite så använder jag picnik.com. Man kan både använda det gratis eller betala årsvis.


Från Inga-Lill:
Såg ditt underbara kanin hus, hur kom du på den idén? 


Svar:
Neo fick kanin huset som en adventskalender 2008. 1:a december fick han huset, 2:a en möbel osv. Men det var nog bara mamma som tyckte det var roligt, för efter ett tag stod det bara en massa bilar parkerade i det =) Ellen kanske kommer att uppskatta det mer!


Tusen tack för alla frågor. Någon som känner sig missad, då får du hojta till så svara jag.

Kram kram

2 kommentarer:

Helena Ljunggren sa...

Omslagen var helt klart bättre förr :D

Jennys gömma sa...

Vilken härlig blogg du har! Hit kommer jag säkert tillbaka! Kram Jenny (har en nystartad blogg:)