9.10.11


Hejsan! 

Hoppas helgen har varit bra hittills? Är själv med barnen den här helgen då mannen jobbar sina monster pass. Igår hade vi en förskole kompis till Neo här på lekdejt och lunch. Riktigt mysigt tyckte han och båda killarna vart lite sura när det var dax att gå hem ;) 

Tack M-L & S, det måste vi göra om snart!

Jag får m y c k e t frågor om mitt kanin hus som jag byggde till sonens Maileg kaniner. Så mycket faktiskt att det får bli ett separat inlägg. Här kan ni hitta en del av svaren.


Våningsängen har min pappa snickrat ihop och passar till 30cm kaninen. Modellen kommer ifrån Polkadot design. Sittpuffen har jag sytt själv och är fylld med ris. Bordet och fåtöljen är loppis fynd. Kakelugnen är egentligen för ett värme ljus. 


Soffan är även den gjord av pappa. Duktiga pappa! Soffbordet är en blom pall- tror jag. Spis, barnstol och strykbräda- Maileg.  Skåpet är också ett loppis fynd som fått lite kärlek. Kuddar, vimplar, väska mm sytt av mig.





Li, Ann-Sofie och Kia, jag mailar er dom exakta måtten och info om material. Maila gärna bilder på era verk sen =)


kram kram


5 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Det är såååå fint så jag dör en smula:))

Ha en underbar dag fina du!

KRAM

Malin`s Diner sa...

Wow, verkligen! Vilket pilljobb med alla möbler och små inredningsdetaljer. Jättefint!

Kram Malin

Johanna / Fru form o fix sa...

Men å, så sött! Vilket pill-jobb.

Erika sa...

OJ OJ OJ vilket fint!
Jag är just i detta nu i full gång med att fixa i ordning min dotters kanin hus, super svårt att hitta möbler som inte kostar skjortan! Men som ändå är charmiga!

Jag skulle verkligen uppskatta om du vill dela med dig utav informationen hur ni gått till väga med att tillverkat era möbler.
Sååå fint så jag dör :)

Maila mig gärna <3

Vänligaste
Erika

Anonym sa...

Hej!! Är på g o Göra ett maileg hus till min dotter... Men då möblerna är ganska stora krävs ju ett stort hus... Har du byggt detta själv!?! I vad e måtten på de?? Så himla fint!!
Maila gärna mig!!
Ulrika_larzon@hotmail.com