1.11.12

[ Fabriken: Färger ]






Då var det dax för nästa tema inne hos Fabriken. Denna gång taklar vi färgerna.

 [ Grått - vitt - svart - plommon  ]
Grått och vitt dominerar. Ibland får jag hejda mig när jag ska köpa en kudde el dyl och fråga mig själv: Funkar det med en grå kudde till? Eller behöver den vara vit?
Grått är enkelt. Tycker det ger en mjuk känsla ihop med vitt, istället för den starka kontrasten som svart ger. 
Plommon färgen ger den där extra "umpfen" som mjukar till det där det behövs.  Men det är ofta den färgen som får flytta på sig när jag vill förnya. Och i vårt hem hittar man den oftast på små detljer som kuddar eller en ask.
kram kram

5 kommentarer:

Lyllos sa...

Lila är också en av mina favoritfärger! Mycket fint kollage du bjuder på! Och tack för fina kommentaren hos mig, jättekul att ha hittat hit!
Kram Linda

Johanna / Fru form o fix sa...

Grått och vitt är bas hos oss också :-)

Anna sa...

Grått och vitt är en fantastiskt bra bas! Härliga toner du visar upp!

Linda sa...

Japp, grått och vitt är grejen! :)

Lina sa...

Vitt och grått, det är fina grejer det!