1.1.13

[ 1 j a n u a r i ]




En ny start.

Hoppas eran gårdag var lika härlig som våran. Vi firade själva för första gången på länge. Det var riktigt skönt. Vi åt tre rätters, tittade på film, spelade Skylanders och bara mös- i mys byxor (sonens önskan) Ingen gala blåsa här direkt ;) Men riktigt mysigt. 

Tyvärr var det lite segt idag och kaffe maskinen har fått jobba. 

Första dagen på 2013 har spenderats att städa och plocka lite. Lagat "riktig" mat - önskemål från mannen. Och byggt lite Lego.

Ni som följer mig på Instagram såg menyn i går kväll. Här kommer en liten bild kavalkad.




Vi började med gratinerade hummer. Jag gröpade ur den och klorna, hackade köttet, blandade med rumstempererat smör, stark lagrad riven ost och dill. Barnen sa: Mmmmm. . .




Den klassiska planksteken blev varmrätten: Oxfilé, duchessmos, bacon lindad sparris, tomat och bea. Riktigt gott!




Barnen valde mouse till efterrätt. Det blev en på mörk choklad. Jag gjorde shaves av mjölkchoklad och nougat över. Lite jordgubbar till blev pricken över i. Lillasyster hade choklad även bakom öronen när det var tomt i hennes  skål. Ett bra betyg.



Och gott bubbel i glaset vid tolvslaget !


Kram kram





16 kommentarer:

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Det låter som ett toppennyår! Här var det också mysbyxor på och somnade i soffan vid nio hela familjen! En kram till dig Med önskan om en god fortsättning

Hem och Harmoni Marie sa...

Mums, det lät och såg gott ut alltihopa :)

Nu ska jag leta upp dig på Instagram...
Ha en fin fortsättning på 2013!
Kram Marie

LissenTo sa...

Här var det inte hellar galaklädsel, mer mys.

Ser också fram emot att följa dej 2013.

Får leta upp dej på instagram också.

God fortsättning till dej.

// Lissen

Jouline sa...

Åh så gott allt såg ut :)

Junitjej sa...

Vilken underbar mat!

Svar: Ja, fortsätt besöka min blogg!

Unknown sa...

Gott nytt år, Vännen
KRAM

CreandoPhoto sa...

Det är nästan alltid bäst tycker jag. När man firar i familjen.... Låter hur mysigt som helst!

Kram

Linda sa...

Låter som en jättemysig nyårsafton (och god)! :)

Gott nytt år!

Darksess sa...

Vad gott!

Queen of Kammebornia sa...

Mmm så mycket gott! Hoppas det nya året blir strålande!

Johanna / Fru form o fix sa...

Det såg riktigt gott ut, och lät mysigt. Vi var hos vänner och firade men hann faktiskt byta om till myskläder innan tolvslaget ändå ;-) Det är bra med riktigt nära vänner!

Jouline sa...

Tack snälla du :) Detsamma till dig!

Malin på pastill.nu sa...

Låter som ett mysigt nyår :-) vi firade vårt på flygplanet. Vi trodde att vi skulle fira nyår utomlands, men hade råkat boka biljetten fel, sjukt klantigt. Oh well, vi fick skumpa på planet ;-) God fortsättning! Kram

Under mina lockar sa...

God fortsättning och tack för den fina kommentaren inne hos mig! :D Mysigt att fira med familjen och vilken fantastisk mat ni åt! Himla fina bilder också. Kram

Petra / Popetotrora sa...

Låter som en jättemysig nyårsafton, tycker jag! Man är alldeles för dålig på att lyxa till det med trerätters när det "bara är vi".

God fortsättning på 2013 till dig!!

Hem och Lycka sa...

Mmmm, så gott!

Ja, det där med husletande är banne mig inte lätt. Men sjunkrisk, den har jag inte hört förut, jösses! Och håller med, vidvinkel borde inte få användas i det syftet..

kram Mia