Visar inlägg med etikett Marsutmaningen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Marsutmaningen. Visa alla inlägg

9.3.09


Jag vet att jag jobbar bäst under stress, så med det i baktanken så anmälde jag mig till Bea´s marsutmaning. Den går ut på att man ska pyssla något varje vecka under mars månad. Men materialet måste vara något man har hemma. Jag köpte en kasse med färdigklippta lapptäcks bitar på en loppis förra våren som vart liggande i sy skåpet. Sedan hade sonen tygklossar från Go´boken som han för länge sedan hade tröttnat på. Så jag sprättade bort det fula tyget för att få fram skumgummi klossen under. Sedan sydde jag bara ihop bitarna till en kub och stoppade in skum klossen. Det roliga vad att måttet på tygbitarna var det samma som klossen- så den passade som handen i hansken. Ska nog sy en förvaringspåse också =) kram Jenny