19.9.08

Prickigt




Jag måste visa lilla N`s te servise. För ett tag sedan så räddade jag ett svarvat blomfat ur mamma och pappa´s samling av tändved till kaminen. Min kära far är svarvare och gör underbara saker. Jag tänkte ge det ett nytt liv, så med röd och vit färg vart det ett tårt/kakfat till den lilla servisen. Är nöjd med slut resultatet. Har köpt lite mjuka godbitar att bjuda nallen på. Det är så roligt att se honom hälla upp låtsas-te och servera tårtbitar till alla gäster.
Den söta mjölkkannan och sockerskålen kommer från Ikea som jag har bloggat om tidigare.
kram moje

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du är med och tävlar. Lycka till :D

Jes/Vita villa vila sa...

Å vad jag blev glad nu som hittade denna mysiga blogg! Kommer gärna hit snart igen :)

Så söt den prickiga servisen var!

Kram Jes

Anonym sa...

Jag sökte på svarvare och hittade din fina blogg.
Strålande jobb med fatet.