24.5.09



Vad härligt med sol och lite värme efter regn. Här hemma har det varit fullt upp under helgen. Vi har ordnat i hallen och satt in två garderober för maximal förvaring. Slutresultatet vart kanon, med lite hjälp från mina föräldrar. Det blir lite krångligt när vissa delar har utgått från Ikeas sortiment. Men är det något mina föräldrar är bra på är det just bra idéer. *ler* Tänk vad bra man mår när man lite i ordning.

Mitt ibland allt så hann jag med en shopping runda på lokala loppisen. Koftan på bilden är från 40 talet skulle jag gissa, handvirkad och så söt. Nej, vi väntar inte smått
än men jag har fått för mig att jag ska lära mig virka och denna inspirerade mig. Plus att jag hade inte hjärta att lämna kvar den. Och jag vart bara 30 kr fattigare. Min kära man bara tittar på mig och skakar på huvudet när jag släpar hem mina "inspirationskällor" i form av tyger, kläder och mönster. Men han låter mig hållas. Kram jenny

1 kommentar:

Juliane | Fröken Skicklig sa...

Åh, vilken söt kofta!! Så fina färger! Såklart att man blir sugen att lära sig virka...

Jag tror Du har inspirerat mig nu att en av mina nya dockor får något ljusblått med lite vitt ;-)

Kram, Juliane